Γιατι ο σκύλος μου έχει κακή αναπνοή; Πώς μπορεί να βελτιωθεί;

Article

Δεν υπάρχει πιο όμορφη στιγμή για κάποιον που ζει με τον σκύλο του, από όταν επιστέφει σπίτι και ξεκινάνε οι αγκαλιές. Βέβαια, τότε είναι που πολλοί ιδιοκτήτες παρατηρούν πως το σκυλάκι τους μπορεί να έχει κακή αναπνοή. Πού οφείλετaι αυτό; Υπάρχει κάποιος λόγος ανησυχίας για την υγεία του σκυλιού;

Οι περισσότεροι χαίρονται όταν ο σκύλος τους  τούς υποδέχεται στην πόρτα με αγκαλιές και φιλιά. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση που το σκυλάκι σας έχει άσχημη αναπνοή; Πού μπορεί να οφείλεται και πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε;

Η κακή αναπνοή μπορεί να οφείλεται σε κάτι απλό ή μπορεί και να αποτελεί σημάδι μίας σοβαρής παθολογικής κατάστασης. Πολλές ασθένειες, οι οποίες μάλιστα έχουν ως σύμπτωμα την άσχημη αναπνοή δεν έχουν καμία σχέση με την υγιεινή του στόματος ή του πεπτικού συστήματος γεγικότερα, αλλά με κάτι τελείως ανεξάρτητο.

Πού μπορεί να οφείλεται η κακή αναπνοή του σκύλου;

Η κακή αναπνοή του σκύλου μπορεί να είναι αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών παραγόντων. Στην περίπτωση που, παρά τις προσπάθειές σας, η κατάσταση δε βελτιώνεται, τότε είναι καλύτερο να επισκεφτείτε μαζί με το σκυλάκι σας τον κτηνίατρο για περισσότερες εξετάσεις.

Μερικές από τις αιτίες δημιουργίας κακής αναπνοής είναι:

Στοματική Υγιεινή (Δόντια & Ούλα)

Η συνηθέστερη αιτία κακής αναπνοής στους σκύλους είναι η κακή στοματική υγιεινή και η περιοδοντίτιδα. Όπως και στους ανθρώπους, η συσσώρευση πλάκας και πέτρας μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη βακτηρίων, τα οποία προκαλούν κακοσμία. Εάν δε βουρτσίζετε τακτικά τα δόντια του σκύλου σας, τότε η πιο πιθανή αιτία της κακοσμίας του είναι η συσσώρευση πλάκας.

Με τον καιρό, η κακή στοματική υγιεινή μπορεί να οδηγήσει σε περιοδοντίτιδα, πράγμα που πέρα από την κακοσμία και τη φλεγμονή των ούλων του σκύλου, μπορεί να προκαλέσει τερηδόνα, μόλυνση, καταστροφή ιστών, απώλεια δοντιών.

Κακές Διατροφικές Συνήθειες

Οι κακές διατροφικές συνήθειες ενός σκύλου μπορεί να οδηγήσουν σε κακοσμία. Εάν για παράδειγμα, ο σκύλος σας έρχεται σε επαφή συχνά με περιττώματα άλλων ζώων ή και δικά του (κοπροφαγία), τότε θα προκληθεί κακοσμία του στόματος.

Διαβήτης

Η κακή αναπνοή ενός σκύλου μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα διαβήτη. Ο διαβήτης είναι μια σοβαρή αλλά θεραπεύσιμη πάθηση. Άλλα συμπτώματα του διαβήτη είναι η συχνή κατανάλωση νερού και η συχνοουρία. Οπότε, εάν παρατηρήσετε κάτι τέτοιο, η επίσκεψή στον κτηνίατρο θα πρέπει να γίνει άμεσα.

Νόσος στα Νεφρά & στο Ήπαρ

Δύο άλλες ασθένειες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν κακοσμία του στόματος του σκύλου σας είναι η νεφρική ανεπάρκεια, αλλά και η ηπατική νόσος. Στην περίπτωση της ηπατικής νόσου, η κακοσμία μπορεί να συνοδεύεται από ανορεξία, εμετό και κίτρινα ούλα. Σε αυτές τις δύο περιπτώσεις οι περαιτέρω εξετάσεις του σκύλου σε κλινική κρίνονται απαραίτητες για την υγεία του.

Πρόληψη της κακής αναπνοής σε σκύλους

Ο απλούστερος τρόπος για να αποτρέψετε την κακοσμία είναι το συχνό βούρτσισμα των δοντιών. Έτσι, θα μειωθεί η πλάκα και ο σκύλος σας θα έχει καλύτερη στοματική υγιεινή. Επίσης, τα παιχνίδια μασήματος μπορούν να καθαρίσουν τα δόντια του με φυσικό τρόπο.

Το μάσημα αποτρέπει τη συσσώρευση πλάκας και πέτρας και βοηθάει και με την πλήξη. Τέλος, η καλή και ισορροπημένη διατροφή, η άσκηση και η τακτικές επισκέψεις στον κτηνίατρο μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη διάφορων παθολογικών καταστάσεων που έχουν σχέση με την κακοσμία.

Τηλέφωνο: 210 66 40 552 – 3 | Email: info@attikovet.gr